Co w duszy gra....

Teksty piosenek, filmy, muzyka, poezja śpiewana, mp3, wiersze, lirycznie, czasami smutno, czasami politycznie, a najczęściej o miłości, też o życiu, wędrowaniu, buncie, smutku, o radości, o porach roku, o cudach świata, o tęsknocie, o morzach i lądach, o wyspach odległych, o błądzeniu, mgle, deszczu, o burzy i tęczy na niebie...

czwartek, 15 września 2011

Stuk puk (nieodgadniona) - Jacek Goryński


Sąsiad stuka : stuk, stuk,
dzięcioł puka : puk, puk,
tupie jeż : tup, tup,
chrupie mysz : chrup, chrup,
a ja cały szalony,
błędny, nieogolony.
Głowa zwisa - bo ciężka,
czkawka męczy - ta męska,
ręce bolą - zdeptane,
włosy sterczą - zaspane,
nogi w kształcie jak mango...
Takie było tango!

A zaczęło się mimochodem,
powiedzmy - prozaicznie,
po prostu serdecznie,
po prostu lirycznie.
Kupiłem kwiatek - czerwony
i z dzianiny szmatkę,
jakieś małe "conieco",
a do tego sałatkę.

/ Sałatka była w porządku,
miała kolor i smaczek,
kapusta bielusieńka,
do tego buraczek /.

Nie wiem jak to się stało
gdy "conieco" już pękło:
dałem żonie łodygę,
Ona dała mi... piekło!!!

/ Jej reakcja, jak i Ona
jest zawsze... nieodgadniona /.

Ty pijanico!- krzyczała,
sama łodyga, bez jednego płatka?
Nie dość, że gębę zalałeś
to jeszcze zeżarłeś mi "kwiatka"?
Od dzisiaj jesteś jarosz,
sama pokrzywa i mlecz,
nic ci już nie pomoże:
ni łzy w Twoich oczach,
ni inna ciecz!!

Zgrzytnęło, zawyło, chlasnęło...
Jak anioł upadłem zgnębiony
w ręku trzymając "buraczka"-
był bez łodygi, za to czerwony.

Wszystko przez, ciebie jęczałem,
rano mówiłaś : przyjdziesz jak trup,
sama to wykrakałaś,
a teraz mnie w łeb-łup!!!
Za to, że jestem dżentelmen
i kawał ze mnie kosmopolity,
że w czyn wprowadziłem hasło:
"Nasze są wszystkie kobity"?!!!

A Ona na to: mój miły Bałwanie,
to dzieci są nasze,
a nie wszystkie panie,
i łup mnie burakiem w ucho
mocno tym rozbawiona,
jeszcze niedostępna,
znów nieodgadniona.

A sąsiad stuk-stuk,
a dzięcioł puk-puk,
a jeż tup-tup,
a mysz chrup-chrup,
a ja cały szalony…..
i też.... nieodgadniony!

słowa Jacek Goryński-jaceg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz