Co w duszy gra....

Teksty piosenek, filmy, muzyka, poezja śpiewana, mp3, wiersze, lirycznie, czasami smutno, czasami politycznie, a najczęściej o miłości, też o życiu, wędrowaniu, buncie, smutku, o radości, o porach roku, o cudach świata, o tęsknocie, o morzach i lądach, o wyspach odległych, o błądzeniu, mgle, deszczu, o burzy i tęczy na niebie...

niedziela, 28 sierpnia 2011

Marian Opania - Cukierki (Opole 88)


Cukierki dla panienki mam!
Miast kwiatów proszę przyjąć je,
Bo, choć kwiat niezły jest dla dam,
Kwiat zwiędnie – a cukierek nie!
Więc, na sympatii licząc gram,
Cukierki dla panienki mam!

Na spacer przejść się warto, by
Spojrzeć, jak pociąg mostem mknie…
Jutro po pannę przyjdę, i
Mamusia, wiem, nie powie „nie„!
O słodkim marząc sam na sam,
Cukierki dla panienki mam!

Ach, dumny byłbym, że ho, ho,
Pod rękę idąc z panną tak,
Śmiech za plecami słysząc, bo
Niektórym wciąż kultury brak!
A niech się śmieje z nas, kto cham!
Cukierki dla panienki mam!

Żermena jest dziewczyną złą,
Żermena w oczy łże jak pies,
Gdzież z panną porównywać ją?
Przewrotna jest – i ruda jest!
To święte słowa, ja ją znam – tę zołzę…
Cukierki dla panienki mam!

Oto na rynku koncert w bzach,
Brzmi Mozart – polifonii król
…lecz czy ten typ przy kiosku, ach,
To panny adorator – Jul?
To on zaprosił pannę tam?
Cukierki dla panienki mam…

Panno Żermeno! Kłaniam się! Cukierki dla panienki mam! Specjalnie dla pani kupiłem! Panno Żermeno… Panno Żermeno…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz