Co w duszy gra....

Teksty piosenek, filmy, muzyka, poezja śpiewana, mp3, wiersze, lirycznie, czasami smutno, czasami politycznie, a najczęściej o miłości, też o życiu, wędrowaniu, buncie, smutku, o radości, o porach roku, o cudach świata, o tęsknocie, o morzach i lądach, o wyspach odległych, o błądzeniu, mgle, deszczu, o burzy i tęczy na niebie...

sobota, 21 kwietnia 2012

Jacek Bończyk - Złe zioło


Gdy krwi i chwały nadszedł dzień
i śmierć wycięła innych w pień
ja sam bez ran i całkiem zdrów
w dzień chwały nie poległem ów.

Ja jestem ze złych ziół
z takich ziół pół na pół
co chwastem są w połowie
a w połowie - byle kwiatkiem .
Śmierć wykopała dół -
innym dół , wspólny dół
a mnie nie dała w kość
choć niemoralne to jest dość .

La , la , la , la , la , la , la , la /2x/
Lecz myślę : czyżby nie chciał Bóg
bym sobie ciut poistnieć mógł ?

Dziewczątko , co nie tanio , lecz
z talentem świadczy wkrąg tę rzecz
mnie świadczy ją za darmo i
słodko mi z nią się nieraz śni .

Ja jestem ze złych ziół
z takich ziół pół na pół
co chwastem są w połowie
a w połowie - byle kwiatkiem .
Rozdaje dziewczę - cud
luby trud , cenny trud
a gratis darzy mnie
choć niemoralne to , oj , nie !

La , la .....
Lecz myślę: czyżby nie chciał Bóg
żeby mnie też ktoś kochać mógł ?

Jak baran , każdy człek by rad
żyć stadnie wśród baranich stad .
Obcy mi ten gromadny trend
budzi mój wstręt barani pęd .

Ja jestem ze złych ziół
z takich ziół pół na pół
co chwastem są w połowie
a w połowie - byle kwiatkiem .
Ja jestem ze złych ziół
polnych ziół , wolnych ziół
z ogrodów dzikich ,co
już je odwiedza mało kto .

La , la .....
A może Bóg pozwoli , że
spróbuję rosnąć tam gdzie chcę

G. Brassens - tł. Jeremi Przybora

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz