Co w duszy gra....

Teksty piosenek, filmy, muzyka, poezja śpiewana, mp3, wiersze, lirycznie, czasami smutno, czasami politycznie, a najczęściej o miłości, też o życiu, wędrowaniu, buncie, smutku, o radości, o porach roku, o cudach świata, o tęsknocie, o morzach i lądach, o wyspach odległych, o błądzeniu, mgle, deszczu, o burzy i tęczy na niebie...

poniedziałek, 2 marca 2020

Tarnawatka - Joanna Jedlewska, Marian Opania i Andrzej Zaorski


Spotkałam go na targu w Tarnawatce,
Sprzedawał jaja, masło oraz ser.
Gregory Peck rozparty na furmance,
Z wysokich sfer z Machnowa PGR.

Roztaczał w krąg lawendy woń,
A silny był jak jakiś koń.
Od cholew jego blask aż bił,
Oprzeć się mu nie miałam sił.

Kształcony był, uczęszczał na świetlicę,
Czytał "Problemy" oraz "ITD."
Czasami zaś zasuwał takie witze,
Że aż ze śmiechu pokładałam się.

Roztaczał w krąg...

A taki był, nie taki jak te inne,
Co to do pieszczot zaraz by się brał.
On tylko patrzył w te oczy me niewinne,
A potem pytał, ile tato mają ha.

Roztaczał w krąg...

W niedzielę kładł garnitur dwurzędowy,
Siadał na motor marki SHL.
W hotelu Grand, w miasteczku powiatowym
Zamawiał wina, a mi fundował krem.

Roztaczał w krąg...

Któregoś dnia raz przyszedł do chałupy,
Ukłonił się, pobladłam niby trup.
On tylko litr wyciągnął zza pazuchy:
Zarżnijcie świnię, bo niezadługo ślub.

Roztaczał w krąg...

Lecz to był najczarniejszy dzień w mym życiu,
Ojciec powiedział, że nie będzie dzielić mórg,
Ustawa jest. On zaklął tylko z cicha,
Opuścił mnie i mego domu próg.

Nie dla mnie już lawendy woń,
Zerwana już konopna nić,
Została rzeki zimna toń
Albo do miasta pójdę żyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz