Co w duszy gra....

Teksty piosenek, filmy, muzyka, poezja śpiewana, mp3, wiersze, lirycznie, czasami smutno, czasami politycznie, a najczęściej o miłości, też o życiu, wędrowaniu, buncie, smutku, o radości, o porach roku, o cudach świata, o tęsknocie, o morzach i lądach, o wyspach odległych, o błądzeniu, mgle, deszczu, o burzy i tęczy na niebie...

czwartek, 15 sierpnia 2013

Wojciech Młynarski - Dezerter


Kieruję dziś ten list do pana Prezydencie
I niech pan go w pamięci zachowa chwile dwie
Listonosz tylko co wezwanie mi doręczył
Że mam przed środą wieczór na froncie stawić się
Lecz wiem nim moja dłoń wymierzy cios lub strzał
Nie po to żyję bym zabijać ludzi miał
Dlatego w liście mym uprzejmie informuję
Że ja dezerteruję nie ujrzą w wojsku mnie

Widziałem śmierci znak na bladych ojców czole
I braci gdy szli w pole i dzieci moich łzy
I matkę która tak cierpiała na ich grobie
Z okrutnych słów drwi sobie i z mąk okrutnych drwi
Znam zgrzyt więziennych bram skradziono szczęście mi
I pamięć lepszych dni i duszę gdym był tam
Dlatego ruszam dziś z nad grobów wspomnień martwych
Na własny szlak uparty na szlak lecz nie na front
Wykrzyczę protest mój po drogach słodkiej Francji
W Bretanii i w Prowansji wykrzyczę prawdę mą
Wykrzyczę uszom tym i oczom w które wejrzę
Że z głupstw najokrutniejsze to wojna gardźcie nią
A jeśli trzeba krwi niech pa wytoczy wpierw
Swą prezydencką krew na gorsu sztywną biel
Żandarmów pańskich niech zbyt wielu mnie nie goni
Bo ja nie noszę broni stanowię łatwy cel

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz